Δευτέρα 30 Απριλίου 2012

«Ο Άκης ήταν ερωτευμένος και ήθελε να εντυπωσιάσει τη Βίκυ»




Ρεπορτάζ της ΑΝΝΑΣ ΚΑΝΔΥΛΗ

Το μπαλάκι για όλα έριξε στον Άκη Τσοχατζόπουλο η σύζυγός του Βίκυ Σταμάτη, επιχειρώντας η ίδια να εμφανιστεί ως μια γυναίκα που δεν είχε καμία σχέση ή επαφή με τα οικονομικά της οικογένειας. Ήταν μάλιστα τόσο «θαμπωμένη» από την προσωπικότητα του συζύγου της, που δεν θα μπορούσε, όπως είπε, να αντιληφθεί τίποτε, ακόμη κι αν αυτό άγγιζε τα όρια της παρανομίας...



«Το τελευταίο που θα ενδιαφερόταν να πληροφορηθεί μια γυναίκα όπως εγώ, γνωρίζοντας έναν άντρα σαν τον σύζυγό μου στη θέση που βρισκόταν, στη διαδρομή που είχε, θα ήταν οι λεπτομέρειες των πολιτικών δράσεων και αποφάσεών του ή οτιδήποτε άλλο θα σχετιζόταν με την επαγγελματική του δράση».

Οι εξηγήσεις της Β. Σταμάτη για τον τρόπο που απέκτησε το ακίνητο στη Διονυσίου Αεροπαγίτου, το οποίο προηγουμένως είχε περάσει «κάνοντας βόλτες» από τις offshore Torcaso και Nobilis, δεν ήταν επαρκείς για να πείσουν ανακριτή και εισαγγελέα για την αλήθεια των λόγων της. Ούτε ακόμη η επίκληση του ότι είναι μητέρα ενός ανήλικου παιδιού, του οποίου ο πατέρας είναι ήδη στη φυλακή. «Η βαρύτητα της πράξης είναι τέτοια που δεν μας αφήνει κανένα περιθώριο επιείκειας», φέρεται να είπε ο ανακριτής στους συνήγορους.

Οι ισχυρισμοί της Β. Σταμάτη για το δάνειο που πήρε από την τράπεζα προκειμένου να αποπληρωθεί το ακίνητο δεν βρήκαν ευήκοα ώτα αφού, σύμφωνα με το εισαγγελικό πόρισμα, πίσω από την Torcaso και τη Nobilis κρύβεται ο ίδιος ο πρώην υπουργός, με «μπροστινούς» δικούς του ανθρώπους.

Πριν από την απολογία της, η Β. Σταμάτη, «έριξε» την τελευταία της ζαριά, σε μία απέλπιδα προσπάθεια να κερδίσει λίγες ημέρες μπλοκάροντας τον ανακριτή. Ωστόσο, η αίτηση εξαίρεσης που κατέθεσε σε βάρος του Γαβριήλ Μαλλή για μεροληπτική στάση απέναντί της δεν είχε καμία τύχη στο δικαστικό συμβούλιο. Νόμιμοι κύκλοι είδαν σε αυτό το εγχείρημα μια απεγνωσμένη προσπάθεια να βρει σανίδα σωτηρίας, καθώς η προφυλάκιση της κόρης του συζύγου της σηματοδοτούσε και για εκείνην ανάλογη εξέλιξη...

«Φιλιππινέζα του Άκη ήταν ο Ζήγρας»

Η πρώτη φράση που μου ήρθε στα χείλη, μόλις διαπίστωσα τι πραγματικά συνέβαινε, ήταν: «Χριστέ μου, πού έμπλεξα!». Φανερά φορτισμένη από τις εξελίξεις στην υπόθεση Τσοχατζόπουλου, η πρώην σύζυγος του Νίκου Ζήγρα, Σώνα Λεοντοπούλου, αποκάλυψε στη Realnews την ψυχική ταλαιπωρία που έχει υποστεί όλα αυτά τα χρόνια. «Έχω περάσει πολλά», μας λέει. «Στην αρχή της σχέσης μου με τον Ζήγρα, δεχόμουν ακόμη και απειλές για τη ζωή τη δική μου και του παιδιού μου. Ωστόσο, ποτέ δεν κατάλαβα τις “σκοτεινές” διασυνδέσεις του. Την πλήρη εικόνα της υπόθεσης, τη συνειδητοποίησα και εγώ πολύ αργότερα, από τις εφημερίδες».

Η συζήτησή μας με την 57χρονη οδοντίατρο Σ. Λεοντοπούλου γίνεται στο διαμέρισμά της, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Εχουν περάσει μόνο λίγες ώρες από τη στιγμή που αντίκρισε στην τηλεόραση την εικόνα της κόρης του Ακη Τσοχατζόπουλου, Αρετής, να οδηγείται στις φυλακές Κορυδαλλού. «Δεν το περίμενα αυτό από την Αρετή», επισημαίνει η Σ. Λεοντοπούλου. «Ηταν πάντα τόσο “κουλτουριάρα”, τόσο ήρεμη. Ωστόσο, πρέπει να τονίσω ότι όταν είδα τον Ζήγρα και τον Τσοχατζόπουλο με χειροπέδες, ένιωσα ντροπή. Εθνική ντροπή. Από την άλλη, ενώ δεν είμαι κακός άνθρωπος, αισθάνθηκα μια μικρή ικανοποίηση. Σκέφτηκα, τόση υποκρισία; Στο σπίτι να μου εμφανίζει ότι έχουμε οικονομική στενότητα κι αυτός να διακινεί τόσα χρήματα;».

Τα έξι χρόνια που έμεινε παντρεμένη με τον ξάδελφο του Α. Τσοχατζόπουλου την έχουν στιγματίσει. Στο διάστημα της συνύπαρξής τους, έβλεπε διάφορες περίεργες κινήσεις του Ζήγρα, τις οποίες δεν μπορούσε να ερμηνεύσει.

«Είχε μια τάση -μας εξηγεί- να κλειδώνει όλες τις πόρτες του σπιτιού. Της κουζίνας, του μπάνιου, του σαλονιού, της κρεβατοκάμαρας. Σκεφτείτε ότι μία ημέρα είχε φθάσει το ταξί που είχαμε καλέσει γιατί θα βγαίναμε κι όμως εκείνος κλείδωνε επί ώρα τα πάντα. Του έλεγα “μα γιατί το κάνεις αυτό;” και δεν μου απαντούσε. Προφανώς φοβόταν...».

Σε αρκετά από τα ταξίδια του στο εξωτερικό, ο Ν. Ζήγρας την έπαιρνε μαζί του. Ισως για κάλυψη, ίσως γιατί ένιωθε ανασφάλεια ύστερα από ένα σοβαρό πρόβλημα υγείας που είχε περάσει: «Μου ζητούσε συνεχώς να ταξιδεύω μαζί του. Γενεύη, Ζυρίχη, Σάλτσμπουργκ, Αμβούργο, Φραγκφούρτη, Λίβανο. Εγώ ήξερα ότι ήταν ξυλέμπορος και πίστευα ότι ταξιδεύαμε για τις δουλειές του. Αντρας μου ήταν, τον εμπιστευόμουν. Πού να φανταστώ...».

Μόνος του


Στο εξωτερικό, όμως, φρόντιζε να κινείται μόνος του. Δεν ήθελε να ξέρει κανείς πού πηγαίνει, με ποιους έχει επαφές: «Μου έλεγε “πάρε 500 ευρώ και πήγαινε στα μαγαζιά” κι εκείνος έφευγε για τα ραντεβού του. Οταν του τηλεφωνούσε κάποιος από την Αθήνα, ενώ για παράδειγμα εμείς ήμασταν στη Ζυρίχη, του έλεγε ότι είμαστε στη Θεσσαλονίκη. Σπάνια αποκάλυπτε τα ταξίδια του στο εξωτερικό. Οταν επιστρέφαμε, μάλιστα, το πρώτο πράγμα που έκανε ήταν να σκίζει την κάρτα επιβίβασης». Αν όμως ο συνομιλητής στο τηλέφωνο ήταν κάποιο πρόσωπο με το οποίο συζητούσαν για δουλειές, φρόντιζε να απομακρυνθεί για να μην τον ακούει ούτε η ίδια. «Ακόμη και την περίοδο που νοσηλευόταν για κάποια σοβαρή ασθένεια στο νοσοκομείο -τονίζει η Σ. Λεοντοπούλου- «ήρθαν κάποιοι δικηγόροι από την Κύπρο και βγήκαν μόνοι τους στον προθάλαμο για να υπογράψουν κάποια έγγραφα».

Το «καμπανάκι» χτύπησε με την εφορία


Το πρώτο -αλλά και το τελευταίο, όπως αποδείχθηκε- «καμπανάκι» ότι κάτι δεν πάει καλά χτύπησε απρόσμενα, όταν μία φίλη της, εφοριακός, είχε κάποιες απορίες σχετικά με τη φορολογική της δήλωση.

«Ήμασταν εδώ, στο σπίτι μου -θυμάται η Σ. Λεοντοπούλου- και με ρωτάει η φίλη μου: “Το έχεις το εκκαθαριστικό σου;”. “Οχι”, της απαντώ. “Καλά, είσαι σοβαρή;”, μου λέει εκείνη. “Τέλος πάντων, θα πάρω τα στοιχεία σου και θα το δω αύριο”, μου είπε. Πράγματι, την επόμενη ημέρα μου τηλεφώνησε και μου ανακοίνωσε ότι στον φάκελό μου φέρεται να έχω εισόδημα από ένα ακίνητο. Τρελάθηκα. Παίρνω αμέσως τον Ζήγρα που ερχόταν από Αθήνα και του λέω: “Δώσε μου αμέσως το τηλέφωνο της Φρόσως Λαμπροπούλου, γιατί εκείνη μας έκανε τη φορολογική δήλωση. Oταν της τηλεφώνησα, η Λαμπροπούλου μου έδωσε την ευνόητη απάντηση: “Αυτό δεν αφορά εμένα, αλλά άλλους”. Και είχε δίκιο, γιατί η Λαμπροπούλου εκτελούσε απλά εντολές».

Στο μυαλό της Σ. Λεοντοπούλου όλα ήταν μπερδεμένα. Σκεφτόταν ότι κάθε ζευγάρι προσπαθεί να βρει τρόπους για να έχει ελαφρύνσεις από την εφορία. Ωστόσο, δεν μπορούσε να δεχθεί ότι δεν είχε φροντίσει κανείς να την ενημερώσει.

Παρ’ όλα αυτά, μόλις ο Ν. Ζήγρας έφθασε από το αεροδρόμιο, μπήκε στο σπίτι και της είπε κοφτά: «Εγώ αποφάσισα να χωρίσουμε». «Του απάντησα “κι εγώ ακριβώς αυτό θέλω”», μας λέει η Σ. Λεοντοπούλου. «Ηταν σαν να λυτρωνόμουν, γιατί η σχέση μας είχε ήδη φθαρεί. Για εκείνον, όμως, που όποτε είχα μιλήσει στο παρελθόν για χωρισμό έκλαιγε και χτυπιόταν, φαινόταν ότι ήταν μiα κίνηση τακτικής. Με χώρισε όταν διαπίστωσε ότι άρχισα να αγγίζω τις “σκοτεινές” οικονομικές συναλλαγές του».


Ο «εξ απορρήτων» του πρώην υπουργού
«Ήταν σαν να εκπαιδεύτηκε για να προστατεύει έναν ισχυρό άνδρα»


Στα χρόνια της συμβίωσής τους, η Σώνα Λεοντοπούλου και ο Νίκος Ζήγρας έκαναν περιστασιακά παρέα με τον Ακη Τσοχατζόπουλο και τη Βίκυ Σταμάτη. Τα δύο ξαδέλφια, πάντως, είχαν διαρκείς επαφές. Ο Ν. Ζήγρας ήταν ο «εξ απορρήτων» του πρώην υπουργού. Ο άνθρωπός του. Η Σ. Λεοντοπούλου το είχε διαπιστώσει από την πρώτη στιγμή. «Ο Ζήγρας -επισημαίνει η ίδια- ήταν σαν τη Φιλιππινέζα του Τσοχατζόπουλου. Eκανε ό,τι του έλεγε. Εκινείτο, όμως, με απόλυτη μυστικότητα. Έκρυβε τα πάντα. Ο άνθρωπος αυτός ήταν σαν να εκπαιδεύτηκε για να προστατεύει έναν ισχυρό άνδρα».

Ο «ισχυρός» αυτός άνδρας όμως, ήταν πλέον πολύ ερωτευμένος με τη Β. Σταμάτη. Ηθελε να την εντυπωσιάσει. Να ικανοποιήσει όλες τις επιθυμίες της. Να καλύψει κάθε απωθημένο της. «Στον πρώτο μήνα της σχέσης μας -εξηγεί η Σ. Λεοντοπούλου- ο Ζήγρας τούς έκλεισε ταξίδι 10 ημερών, με ιδιωτικό αεροπλάνο, στη Σαρδηνία». Και δεν ήταν το μόνο. Διαρκείς πολυτελείς αποδράσεις, επώνυμα ρούχα, πανάκριβα δώρα. Η Β. Σταμάτη ήθελε να εντυπωσιάζει στον χώρο όπου πάντα ονειρευόταν να διεισδύσει, στον κύκλο που εκείνη θεωρούσε «καλή κοινωνία».

«Ένα βράδυ -μας διηγείται η Σ. Λεοντοπούλου- τρώγαμε οι τέσσερίς μας σ’ ένα εστιατόριο στη Βιέννη. Εκεί είχαν κάποια κεκλιμένα ποτήρια. Εγώ, αυθόρμητη όπως πάντα, λέω: “Πώς με εκνευρίζουν αυτά τα ποτήρια, νιώθω ότι θα χυθεί το ποτό”. Ο Άκης με κοιτάζει, χαμογελάει και μας λέει: “Και η Βίκυ έχει τέτοια στο σπίτι μας”. Τότε γυρίζει εκείνη και του λέει: “Αγάπη μου, τα δικά μας είναι μπακαρά”».

Τα Chanel, η υπηρέτρια και η αποστολή στην Αλβανία 
Το λαμπερό λάιφ στάιλ του ζεύγους Τσοχατζόπουλου και η λιτή ζωή της Σώνας Λεοντοπούλου.


Η Βίκυ Σταμάτη δεν αποκαλούσε ποτέ τον Ακη Τσοχατζόπουλο με το όνομά του. Χρησιμοποιούσε πάντα το «αγάπη μου» ή το «ψυχή μου». Και εκείνος της τα έδινε όλα. «Σκεφτείτε ότι μία ημέρα μου εξηγούσε η Βίκυ Σταμάτη πως μία από τις γυναίκες που είχαν στο σπίτι για να τους βοηθούν στις δουλειές τής ζήτησε ως δώρο παπούτσια Chanel. Η δική μου αντίδραση ήταν απόλυτα ειλικρινής: “Καλά, είσαι σοβαρή, πού να ξέρει αυτή τι είναι τα Chanel;”. Και τότε ο Ακης της είπε: “Ακούς τι σου λέει η Σώνα;”».

Για τη Σ. Λεοντοπούλου, όλη η συμπεριφορά αλλά και η στάση ζωής του Α. Τσοχατζόπουλου και της Β. Σταμάτη ήταν τελείως ξένη, καθώς η 57χρονη οδοντίατρος έχει μάθει να δουλεύει σκληρά στη ζωή της. 

«Τριάντα τέσσερα χρόνια -υπογραμμίζει η ίδια- δουλεύω μέσα σ’ ένα “στόμα”. Ακόμη κι όταν έζησα για 5-6 μήνες με τον Ζήγρα στην Αθήνα, δούλευα σ’ ένα ΙΚΑ στην Ανθούπολη. Τα παράτησα όταν αναγκάστηκα να γυρίσω στη Θεσσαλονίκη, γιατί εκείνος ήθελε να ζήσουμε μόνοι μας, χωρίς την κόρη μου. Εγώ φυσικά το αρνήθηκα. Πήρα το παιδί και έφυγα από την Αθήνα. Από τότε, βλεπόμασταν μόνο Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή. Ισως γι’ αυτό δεν είχα αντιληφθεί τις περίεργες δοσοληψίες του».

Άνθρωπος πολύ μακριά από τον κόσμο της μίζας, των offshore και του «μαύρου» χρήματος, η Σ. Λεοντοπούλου ένιωσε ξαφνικά ότι βρίσκεται σε μια δίνη. Οι καταιγιστικές αποκαλύψεις, οι συλλήψεις και τελικά η φυλάκιση όλων αυτών που αποτέλεσαν το περιβάλλον της για χρόνια ολόκληρα την έχουν συγκλονίσει.

Εκείνη είχε αφιερώσει τη μισή της ζωή σε ιεραποστολικό έργο στην Αλβανία, το Σινά και την Κένυα.

«Είχα στήσει οκτώ οδοντιατρεία σε διάφορες περιοχές της Αλβανίας. Δύο φορές τον χρόνο, εγκατέλειπα τα πάντα και βρισκόμουν σε κάποια γωνιά του κόσμου, όπου πάμπτωχοι άνθρωποι με είχαν ανάγκη», αναφέρει.

Οταν ο Α. Τσοχατζόπουλος ήταν υπουργός Αμυνας, η Σ. Λεοντοπούλου είχε ταξιδέψει και με C130 σε μία από τις αποστολές στην Αλβανία. Ποτέ όμως, όπως λέει, δεν μπορούσε να φανταστεί τι συνέβαινε γύρω της.

«Τρομάζω»


«Σκέφτομαι τι θα μπορούσα να είχα πάθει και τρελαίνομαι, τρομάζω», μας εξηγεί. «Θα μπορούσαν να με είχαν μπλέξει. Τι πιο απλό να μου έλεγε ο Ζήγρας όταν ήμασταν παντρεμένοι “πάρε αυτά τα χρήματα για να αγοράσεις -για παράδειγμα- ένα σπίτι”. Κι εγώ θα βρισκόμουν, χωρίς να έχω ιδέα, αναμεμειγμένη σε διακίνηση “μαύρου” χρήματος». 

Αντί γι’ αυτό, προτίμησε να χωρίσει χωρίς να πάρει ούτε ένα ευρώ ως διατροφή. Και τώρα βγαίνει ήρεμη στο καταπράσινο μπαλκόνι της, χαϊδεύει τις αζαλέες, τη βουκαμβίλια και τη ροδιά της και μας λέει χαρακτηριστικά: «Εγώ αυτό το μπαλκόνι έχω. Τίποτε άλλο. Καλλιεργώ τα φυτά μου και νιώθω να παίρνω ζωή».
Πηγή: Real.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου